Bekijk alles

Recept: Healthy chia ontbijt

Op voorraad
Gegroepeerde productitems
Product Naam Aantal
RAW Chia zaad zwart Terrasana
€ 3,45
Lijnzaad gebroken bio Ekoland
€ 2,29
Kokosrasp Terrasana
€ 2,49
Moerbeien Vitafood
€ 3,49
Goji bessen Horizon
€ 2,40
Stevia Steevia
€ 5,10
Amandeldrank naturel suiker vrij Ecomil
€ 3,29
Overzicht
Het ontbijt is de favoriete maaltijd van de dag van Janneke! Dus zij maakt er dan ook heel graag echt iets lekker van, wat natuurlijk óók nog heel gezond is. Zij zorgt er altijd voor dat het ontbijt rijk is aan goede vetten, wat eiwitten bevatten en dat het arm is aan suikers. Deze chia pudding voldoet aan allemaal.
Delen

Het ontbijt is de favoriete maaltijd van de dag van Janneke! Dus zij maakt er dan ook heel graag echt iets lekker van, wat natuurlijk óók nog heel gezond is. Zij zorgt er altijd voor dat het ontbijt rijk is aan goede vetten, wat eiwitten bevatten en dat het arm is aan suikers. Deze chia pudding voldoet aan allemaal. Allereerst zijn chiazaadjes vreselijk gezond, want:

v  Ze geven je snel en lang een vol gevoel

v  Ze helpen bij de hydratatie van je lichaam (je houdt beter water en elektrolyten vast)

v  Ze verlagen de bloeddruk

v  Ze zijn rijk aan gezonde omega-3-vetzuren (en dat werkt ontstekingsremmend)

v  Ze helpen je bloedsuikerspiegel constant te houden

v  Ze bevatten heel veel vezels (meer dan havermout), eiwitten en calcium (meer dan melk)

v  Ze bevatten veel antioxidanten (meer dan bijv. bosbessen)

Het is dus een veel betere keus dan bijvoorbeeld havermout en het bevat daarnaast heel weinig koolhydraten. Het is namelijk een zaad en geen graan. Janneke doet er ook altijd zo min mogelijk zoet in, zodat het laag is in suikers. Het is gezoet met een heel klein beetje vloeibare Stevia, dit beïnvloedt je bloedsuikerspiegel niet.  Meer zoet heb je, door het fruit, niet nodig. Met de toevoeging van nog meer gezonde ingrediënten zoals lijnzaad, kaneel en moerbeien heb je dus echt een super ontbijtje te pakken!

Je kan het heel makkelijk de avond van tevoren al maken, dan pak je ’s ochtends je ontbijtje zo uit de koelkast. En omdat je het een aantal dagen kunt waren, kun je ook meerdere porties in één keer maken. Dat bespaart tijd!

Ingrediënten

-        3 el chiazaad

-        1 el lijnzaad

-        150 ml amandelmelk

-        2 el geraspte kokos

-        Stevia druppels

-        Snuf kaneel

-        1 el moerbeien of gojibessen

-        Vers fruit (diepvries kan ook!)

Dit moet je zelf nog vers halen:

- Vers fruit

Bereiding

Doe de chiazaad, lijnzaad, geraspte kokos, kaneel en moerbeien of gojibessen in een kommetje of bakje. Mix even door elkaar en voeg de amandelmelk toe. Roer goed door tot alles een beetje gelijk verdeeld is door de amandelmelk. Voeg 3 stevia druppeltjes toe en roer nog een keer door. Laat dit een paar uur (of een nachtje) opstijven in de koelkast zodat de zaadjes het vocht opnemen en het een pudding achtige structuur krijgt. Voeg ’s ochtends wat vers fruit toe. Gebruik je diepvriesfruit? Dan doet Janneke dat meteen erbij, zo is het ’s ochtends mooi ontdooid.

Heel erg lekker met blauwe bessen en aardbeien, maar ook met mango of frambozen. Kies gewoon het fruit dat jij lekker vindt.

Dit recept is gemaakt door Janneke van Blakend Food & Health coaching. Met Blakend wil ze jou inspireren met gezonde en lekkere recepten en advies over voeding en gezondheid zodat jouw healthy lifestyle super easy wordt en jij de beste versie van jezelf kan worden! Klik hier om haar blog te bezoeken.

Meer informatie
conditie New
Kenmerk n.v.t.
Volume n.v.t.
Merk n.v.t.
Show Product on Homepage n.v.t.
Always low price Nee
Naam Recept: Healthy chia ontbijt
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Recept: Healthy chia ontbijt
Uw waardering