Steeds meer mensen streven een gezondere levensstijl na. Het is niet altijd makkelijk om daarbij het snoepen, de tussendoortjes of een lekkere snack aan je voorbij te laten gaan. Snoepen en snacken hoeft echter niet altijd achterwege te blijven bij een gezonde levensstijl. Er zijn veel gezonde alternatieve voor snoep, tussendoortjes en snacks.

Dagelijks snoepen en snacken is niet goed voor het lichaam en kan de kans vergroten op hoofdpijn, gewichtsproblemen en concentratieproblemen. Snoep en snacks bevatten veel suikers, calorieën en toevoegingen. Vooral chocolade, snoep, cake, koekjes en chips vallen in de smaak, maar deze producten zitten vol met geraffineerde suikers, calorieën of zout.

Lees ook: Suiker is als die ene fijne ex!

Wij introduceren graag een paar alternatieven om te laten zien dat het ook mogelijk is om te snoepen en snacken op een gezonde wijze.  Horizon heeft meerdere soorten gedroogd fruit, zoals heerlijke bananenchips, gedroogde ananas en appelchips. Ook de krenten, rozijnen en gedroogde abrikozen van Horizon zijn een lekker en gezond tussendoortje. Noten zijn ook erg goed voor de gezondheid, zoals bijvoorbeeld de notenmix van Horizon of Terrasana. Noten bevatten namelijk veel gezonde vetten, vezels en mineralen.

Zelf een lekkere snack maken, kan natuurlijk ook. Alleen rauwkost is namelijk een beetje saai, maar rauwkost met een hummus dip is heerlijk als snack. De voedzame samenstelling  van humus geeft bovendien een minder hongergevoel.

Finestra heeft ook heerlijke ijsjes die zich goed lenen voor een gezonde snack. De ijsjes van Finestra bevatten geen toevoegingen, zoals geraffineerde suikers en geur-, kleur- en smaakstoffen. Pure chocolade 92% van Vivani is ook een perfecte gezonde snack. Pure chocolade heeft positieve effecten op het lichaam en de gezondheid. Pure chocolade is namelijk goed voor de bloeddruk en verhoogd de concentratie.

Snoep en snacks zal altijd een extraatje blijven. Zorg echter voor een goede basis met voldoende voedingsstoffen en dan is gezond snoepen hartstikke goed mogelijk. Leg de vette chips en suikerbommen dus weg en kies eens voor appelchips, noten, pure chocolade of rozijnen.